torsdag 8 oktober 2009

planera vilan

Räknar timmar och prioriterar. Ska kolla över morgondagens aktiviteter och planera in lagom mycket ledig tid.

Innan kvällens aktivitet sätter igång tänkte jag slå på svt play och virka på nästa par tossor. Måste köpa mer mörkblått garn. Det här med att vara pysslig och kreativ är kul, jag slappnar av med att se mina händer åstadkomma något användbart. Frågan är när jag ska ta itu med disk och dammsugning, som numera är en aktivitet som behöver planeras in. Det är inte katastrof. Än.

En sak jag gjort idag, som liksom är en grund för att forma min fortsättning, är att varje timma avsätta en minut för att bara vila i Guds famn. Fokuserat tacka för att Gud omsluter mig på alla sidor. Så skriver Niklas i boken 100 dagar med Jesus. Och det är vilsamt att lägga bort alla andra tankar, och bara känna sig buren. En gång varje timme. En minut.

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar