torsdag 8 oktober 2009

klänning och skor

Tittatittatitta, titta vad jag hittade på röda korset i Jakobsberg häromveckan! En klänning och ett par skor (och en slips också, men den visar jag inte nu). En knälång klänning i grönt och blått och guld. Den är inte dålig den blåsan. 60 kronr fick jag betala för den, och jag vet inte riktigt när jag ska använda den. Min syster ville köpa den, men den var för trång för henne. Och jag kunde inte låta bli att köpa den. Jag tog inte kort på den roligaste grejen med den, den har en skört! En frack-stjärt fast på klänning! Den har inget märke, inget tvättråd. Den är hemsydd av någon någon gång. Svårt att veta när...
Såhär ser den ut på. Den sitter liksom nästan helt perfekt. Kan man låta bli då? Om inte annat kan jag använda den till någon fancy fest på nyår (as if I ever would be invited på något som en fancy fest...), eller nästa gång jag ska på bröllop?

Och så var jag bara tvungen, av nostalgiska skäl, att köpa dessa mörkblå skor med rosetter och guldspänne, typ två och en halv centimeters klack.
När jag var liten, kanske fem år, hade jag ett par mörkblå lackskor med en sån där stor bred låg klack som barnskor ibland har. Men de lät i alla fall, som riktiga klackskor ska göra. De hade ännu mer enorma rosetter framtill och guldspännet var större än dessa. Men känslan är exakt samma. Som för nästan tjugo år sedan. För 30 kronor. (Bra mycket billigare än att gå till tandläkaren...)
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar