fredag 18 september 2009

skrämmande reklam

När jag postade min förra bloggpost (oj vad jag använder svengelska, bloggspråk...) fick jag reklam. "lider du av stress? hur kan du hantera stressen?" Och så blev jag väl lite nyfiken på vad det handlade om... bara kanske för att jag tyckte det var lite obehagligt. Och det visade sig att det är scientologerna som vill att jag ska köpa en bok. Innan jag ens läste att det var scientologerna som låg bakom så visste jag att det var crap. Som typ att stress skulle bero på saker som hänt tidigare och lagrats i ditt medvetande och som sedan användes mot dig... som att det fanns en ond kraft inne i mig som ville förstöra... Och sinnets bla bla bla och medvetandet bla bla bla.

Jag vet att det finns en andlig verklighet, men jag tror kanske inte att det är av ondo att jag är där jag är. Jag tror inte att det är saker som hänt förr som fört mig dit jag är. Det kan säkert spela roll, men jag tror att det var en pågående livsstil som inte var hållbar. Jag tror att det är nyttigt att ta en tid för att reflektera. Jag tror absolut att det kommer komma god frukt ur min situation. Jag är kanske inte Glad att inte orka, men jag är Glad att jag kan ta den tid jag behöver för att hitta rätt.

Scientologi är inte det som ska lösa mina problem att hantera mitt liv. Det är med Guds kraft jag ska lära mig att göra kloka val, med ledning av universums skapare som jag ska hitta rätt spår igen.

Gode Gud, vad jag behöver dig i den här processen...

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar