måndag 14 september 2009

ny vecka, nya sanningar

Nu är det måndag. Har dålig koll på tiden, att dagarna går. Börjar närma mig halvtid, och det i sig stressar. För jag har inte orkat göra sådant jag skulle behöva göra.

Idag är nog dagen då jag ska inse att jag tycker om att leva i ett organiserat kaos. Eller då jag ska inse att det inte alls är så.
Idag är dagen då jag ska se till att mitt hjärtas åker inte blir vägkant. Då jag ska se till att det finns förutsättningar att odla, att det blir bröd i mitt liv... Niklas predikan igår var fantastisk. Igen.

Sanningarna om mig är svåra nu. För jag vet inte hur långt bak jag ska rota. Sår som är läkta måste väl få förbli orörda? Överspelade sanningar kan väl få ligga långt bak och bara vara en språngbräda, något gammalt, som gjort mig till någon annan än den lilla lilla människa jag en gång var. Det är ju över, minnen finns, känslor finns, men det är över nu.

Dags att ta tag i dagens tänkande.

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar